zondag 1 juli 2012

Silkeborg, 1 juli, 67km

Verrek het regent, ik hoor het in mijn warme slaapzak, ik hoor regen tikken. Nou was dat niet de afspraak dus slaap ik nog maar wat verder, het is toch zondag en dan hoeft er niet zoveel, toch?

Om half elf, eerder lukte echt niet vetrokken we. De tent is inmiddels droog door een lichte storm met veel zon. Prachtige luchten boven het meertje, met mini-vikingschip, naast de camping.

Onderweg veel Vikingmoois in Jelling waar een wereldberoemde steen de prominentie van de toenmalige koningen laat zien. Uiteindelijk in kleur uitgewerkt want er zit meer in dan ik kon zien. Dan nog ontgaat me erg veel van de inhoud, denk ik.

Intussen rijden we door heuvelachtig terrein waar je flink moet van wordt. Voeg daarbij de niet fijn rijdende kiezelpaden dan snap je dat er af en toe een vereenvoudigde route is gereden. Best weer een beetje spannend en dat zint me wel. In Vrads hebben we het eigenlijk wel gehad maar de in het boekje aangeduide bedjes zijn niet te vinden. Wel een schuilhut en de winkel gaat om 10 uur weer open. Lief aageboden allemaal maar niet nu a.u.b. 

Het geeft ons een goede drive om door te rijden via een verlaten spoorlijntje naar Silkeborg waar we ons eerste Danhostel (jeugdherberg ofwel 'vandrerhjem') betrekken. Op advies van de herbergier eten we er tegenover heerlijk bij de Mongool. Dat klinkt spannend maar vergelijk het gerust met onze Chinees.

Al met al een mooie, droge, dag waarvan ik de wind niet graag tegen had gehad.
Hier is het doodstil. Men zit, voor zover aanwezig, voor een doos vanwege een EK finale of zoiets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten